Bett

Red hästarna igår ändå och det gick jättebra men nu var det inte det jag skulle skriva om utan vi ska disskutera vad vi tycker om vissa bett =)

1: Denna typen av hackamore har jag ingen erfarenhet. Någon av er som har det?

2: Enligt mig ett ganska bra bett att byta med om man inte vill ha bett hela tiden. Dock en risk att hästen bara böjer på nacken och jag tycker bara att erfarna ryttare ska använda det.


3: Har ingen erfarenhet av det men har hört att det är bra mot hästar som går väldigt djupt i formen.. Men det är skarpt. Någon som vet?

4: Gummibett/Nova. Dom här betten tycker jag är riktigt bra. Men man måste passa sig så att hästarna inte biter i dom så att dom går sönder så det blir massa vassa kanter som dom kan skära sig på.

5: Om man "måste" bettsla upp sin häst tycker jag personligen att pelham är det bästa alternativet men även med detta bettet är det risk att hästen bara "böjer på nacken."

6: Det mest omtalade bettet. Jag tycker inte om det eftersom det ger dubbla signaler.

7: Ett bett jag absolut inte skulle vilja använda på mina hästar eftersom att det trycker i gommen.

8: Detta bettet tycker jag är ett av de bästa. Jag använder det på Treneke och jag tycker att det funkar jättebra =)

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0