Lördag 3/4-2010

Idag har det verkligen varit stallet hela dagen. Mycket längre än jag trodde att det skulle bli.

Började med att göra hela stallet som alltid och sen hjälpte jag Wilma (han som äger gårdens dotter) att leta efter hennes påskägg en stund haha men jag hittade inget (A) Sen efter det red jag Treneke, provade att byta nosgrimma till en achengrimma och shit va bra hon gick med det idag  =) Hon har aldrig gått bra på det innan men idag kändes det verkligen som att det släppte. Speciellt i galoppen :)

Sen efter det red jag Explosiv barbacka och Sanna kom till stallet efter att hon hade jobbat och hjälpte mig. Stundvis gick det jättebra och stundvis inte alls. Eftersom man inte kan ha sporrar på Explosiv så får man ibland "banka" till henne för att hon ska fatta vad man menar. Skulle rida en volt och flytta rumpan på henne och hon vägrade så jag "bankade" till henne ganska hårt och då ställde hon sig rätt upp och skallade mig, ganska mycket huvudvärk men smällar man får ta.

Sen skrittjobbade jag Samantha, första gången sen i november som jag satt på henne då jag egentligen är ganska för lång. Travade även lite men då dampade hon loss och bockade gärnet och eftersom jag är så lång så har jag inte världens bästa balans på henne. haha men annars har alla hästar skött sig jättebra idag =)

I morgon blir det igen ridning för dom ska vila så jag passar på att åka till pappa =)

Bild på mig och Samantha för länge sen =)


Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0