Onsdag 18/2-2010

Min namnsdag idag :D

Började med att jag vaknade hos Stephanie och vi gick ner och red Rozitha.. Eller Steffie red.

Sen åkte vi till mitt stall och gjorde allting. Jag red Treneke medans Steffie skrittade och joggade fram Explosiv lite :)

Treneke gick mycket bättre idag än igår hon var fortfarande lite spänd och lite stel eftersom såret i munnen har spruckit igen. Typiskt men det funkar om man bara smörjer in det. Det blir såhär varje vinter men men . Jag lät henne mest jogga idag eftersom hon skulle slappna av med på slutet fick hon göra lite skänkelvikningar för att hon skulle släppa i sidorna och inte hänga så fruktansvärt i munnen.

Sen efter det bytte vi så Steffie gick med Treneke och jag red Explosiv. Även hon skötte sig faktiskt bra idag men hon var lite seg i galoppen. Tror hon är lite trött sen igår då hon fick galoppera på ängen rätt mycket :). Men hon kändes fin och riktigt mjuk faktiskt. Provade även att byta till den raka stången idag eftersom hon blir så fruktansvärt stark och hon gick faktiskt riktigt bra på det så ska variera mellan det och raka gummibettet :)

Efter det åkte vi till Caroline som behandlade min fot igen. Ska även behandla den nu i helgen. Så hästarna ska få ta de lugnt fredag och lördag och i morgon ska jag och mamma städa i ordning i stallet lite mer :) Typ sadelkammaren ;)

Ny design är på väg så att bloggen blir lite finare men den är inte riktigt klar än så den kommer om ett tag :)

Ni får gärna tipsa om vad jag ska skriva.. Om det är något ni vill veta eller något :)






Era Kommentarer
Postat av: Stepahnie

" Sen efter det bytte vi så Steffie gick med Rozitha och jag red Explosiv "

hahah treneke mena du : )

2010-02-19 @ 18:15:31

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0