Tisadag 2/2-2010

Idag blev det ridning i snöoväder med båda hästarna haha.

Började med Treneke som jag nästan alltid gör. Skulle rida henne på ängen för det är så sjukt mycket snö här så tänkte att det är mysigt för henne att kunna springa av sig lite. Skrittade fram i ca 10 minuter och sen skulle jag börja trava men hon ville inte alls gå på tygeln. Hon sökte sig inte ens ner utan hon sprang ungefär som en ridskolehäst (Inget illa menat) med huvudet rakt fram. Så tog jag av martingalen och gå gick hon helt plötsligt hur bra som helst men sen när jag skulle galoppera så slog hon bara med huvudet så jag gick in i paddocken och där gick hon hur fint som helst.. Hon fick även hoppa ett litet räcke på typ 80 cm.

Sen efter det skulle jag rida Explosiv och det var fortfarande snöoväder. Men red i paddocken och när jag hade värmt upp henne i skritt och trav skulle jag göra skänkelvikningar. I vänster gick det hur bra som helst men sen när jag skulle flytta henne till höger tvärnitade hon, slog upp huvudet och ställde sig.  Varenda gång jag tänkte shit va hon sitter fast eftersom hon gör såhär. Men sen efter en stund kom jag på att det var när jag kom när henne med sporren för mycket som hon ställde sig. Hon släppte faktiskt riktigt bra på slutet. Sen så när jag hade galopperat fick även hon hoppa det lilla räcket som avslutning för att dom ska tycka att det är roligt :)

I morgon blir det bara promenad igen eftersom jag vill ta det lite lugnt nu innan tävlingen på söndag :)



Era Kommentarer
Postat av: Anonym

asså fyfan vad irriterande att alla ska tracka ner på ridskolehästar:S det finns skit många hästar som går riktigt rint på tygel! och dom är ridskolehästar, vissa som har egna hästar kan ju inte ens rida sin häst på tygeln. riktigt irriterande att du skriver så...

2010-02-02 @ 22:13:47
Postat av: Frida

Jag klankar absolut inte ner på ridskolehästar. Ja vissa ridskolehästar är jättefina och jag skrev inom parantes om du inte läste det att det var inget illa menat men många ridskolehästar springer bara med huvudet framåt och jag har absolut ingenting imot dom.!

2010-02-04 @ 20:44:12

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0