Tisdag 16/2-2010

Nu har det blivit ett sånt upphäll igen för att hästarna alltid får ta det lugnt efter tävling. Jag menar hur kul är det att läsa om att jag har varit ute och promenerat?

I alla fall. Jag har ju berättat hur jag rider mina hästar och hur jag försöker träna dom varje vecka.

Nu kan väl ni slänga iväg en kommentar om hur ni rider era hästar/sköthästar och vad ni tycker att dom fungerar bäst på.

Jag har även fått förfrågning om vad mina hästar äter för foder och det ska jag berätta nu.

Treneke äter ca 2 kilo av "Dodson & Horrell build up" om dagen. Det är ett foder för hästar som har lite problem med att gå upp i vikt och det är även havrefritt och jag tycker att det är ett utmärkt foder för henne. Sen äter hon även ca 1/2 kilo lusern om dagen och ca 12 kilo hö om dagen beroende på väder och vind.

Explosiv äter samma sak som Treneke men hon får lite mer lusern än vad Treneke får :)

Samantha får just nu inte så mycket kraft eftersom hon inte gör så mycket. Men i vanliga fall får hon ungefär 1/2 kilo "Dodson & Horrell leisure mix" och ca 11 kilo hö :)


Hur brukar ni planera era hästars veckor och hur lång innan bestämmer ni tävlingar och vad får era hästar för mat? :)




Jag och Samantha :) 120 :)

Era Kommentarer
Postat av: Ida

Snygg bild=)

2010-02-16 @ 22:34:44
URL: http://volvoloveeer.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack :)

2010-02-17 @ 08:52:05
URL: http://fridashastblogg.webblogg.se/

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0