Torsdag 4/2-2010

Idag tömkörde jag båda hästarna

Började med Explosiv och hon var riktigt fin faktiskt. Trampade på som fasiken men märkte att hon är svagare i höger som jag har märkt länge

Sen tömkörde jag Treneke men hon blev bara spänd så jag hoppade upp och red henne lite barbacka och då gick hon jättebra.

Nu blir det vila i morgon igen för jag ska till Göteborg en snabbis och sen på lördag blir det promenad, skulle joggat dom egentligen men det är så mycket snö så dom blir så trötta och sen på söndag är det tävling och så ska Explosiv gå 1m 110 och Treneke ska gå 110 120 som en start på året :) Skriver mer efter tävlingen :)

Funkar tydligen inte att ladda upp bilder nu :(

Era Kommentarer
Postat av: Anonym

Asså helt ärligt, varför hoppar du dom 100-110-120 i början av året, och sen om man läser din blogg så märker man att du inte ridit dom ordentligt, fyfan skulle adlrig gjort något sådant.

Men jag känner uförsig itne dig på något sett, så har ingen aning om hur dom är och rida, men jag skulle faktiskt aldrig hoppa så högt första tävlingen på året..

2010-02-04 @ 22:13:30
Postat av: Frida

Vadå inte gått ordentligt? Jag rider alltid mina hästar ordentligt och tömkörningen ger minst lika mycket som att rida dom.! Och unghästen som ska gå 100-110 har gått det under vintern och den som ska gå 110-120 går i vanliga fall 120-130 så det är en lugn start för dom. Jag väljer precis hur högt jag vill tävla mina hästar och även första tävlingen . Du tror väl inte att världsryttarna tävlar typ 100 första gången på året dom hoppar? eller? Och jag rider oftast bara mina hästar 4-5 gånger i veckan för dom behöver inte mer och dom rids ordentligt och jag bestämmer helt och hållet över mina hästar.:!

2010-02-04 @ 23:06:58
Postat av: borasryttaren.blogg.se

fin blogg :D

2010-02-07 @ 08:56:47
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack så jättemycket :)

2010-02-07 @ 20:34:57

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0