Lördag 16/1-2010

Åkte upp till stallet i morse för hovslagaren skulle komma och sko :) Idag var det bara Treneke som blev skodd för han tyckte att vi kunde vänta med dom andra två :)

Började med att rida Treneke. Utan martingal faktiskt för första gången på jag vet inte hur länge. Märkte ganska snabbt att det går men det är väldigt svårt för hon fattar direkt att hon får upp huvudet mycket. Men hon gick iaf jättebra och när jag hade ridit fram henne så hoppade jag studs med henne där alla låg på ungefär 50 cm. Så det blev inte så mycket gymnastikhoppning men ändå lite :)

Sen efter det red jag Explosiv och även hon gick väldigt bra.. Även henne lösgjorde jag ordentligt så båda hästarna gick ungefär 45 minuter idag.. Men även henne studshoppade jag men gjorde lite mer komplicerat för henne för att hon ska fatta vad hon ska göra. . Jag hade tre studs på raken. Första var ca 30 cm på ena sidan och 50 på andra så den var sne, sen var mitten ca 50 cm på båda sidorna och sista hindret var ca 70-80 cm och över den bommen hade jag hängt ett ylletäcke som självklart var livsfarligt dom första tre gångerna. Hon var iaf jätteduktig så i morgon blir det promenad med henne eller om jag ska skritta ut henne och ta Treneke som handhäst jag har inte bestämt mig riktigt :)


Åkte upp till stallet i morse för hovslagaren skulle komma och sko :) Idag var det bara Treneke som blev skodd för han tyckte att vi kunde vänta med dom andra två :)    Började med att rida Treneke. Utan martingal faktiskt för första gången på jag vet inte hur länge. Märkte ganska snabbt att det går men det är väldigt svårt för hon fattar direkt att hon får upp huvudet mycket. Men hon gick iaf jättebra och när jag hade ridit fram henne så hoppade jag studs med henne där alla låg på ungefär 50 cm. Så det blev inte så mycket gymnastikhoppning men ändå lite :)    Sen efter det red jag Explosiv och även hon gick väldigt bra.. Även henne lösgjorde jag ordentligt så båda hästarna gick ungefär 45 minuter idag.. Men även henne studshoppade jag men gjorde lite mer komplicerat för henne för att hon ska fatta vad hon ska göra. . Jag hade tre studs på raken. Första var ca 30 cm på ena sidan och 50 på andra så den var sne, sen var mitten ca 50 cm på båda sidorna och sista hindret var ca 70-80 cm och över den bommen hade jag hängt ett ylletäcke som självklart var livsfarligt dom första tre gångerna. Hon var iaf jätteduktig så i morgon blir det promenad med henne eller om jag ska skritta ut henne och ta Treneke som handhäst jag har inte bestämt mig riktigt :)


Treneke Maj 2008 :)

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0