Onsdag 6/1-2010

Idag var det som vanligt ridning men i snöoväder dessvärre inte lika kul :/

Började med att rida Treneke. Skulle rida henne på ängen för att hon skulle få träna sig på att inte ta stöd mot staketet. Skulle även prova att rida henne med nosgrimma och sen även med graman eftersom jag visste hur hon var igår så tog jag den för säkerhetens skull.. Hon var väldigt spänd i början som kanske inte var så konstigt eftersom de blåste hur mycket som helst och snöade asmycket. Aja i alla fall. Hon började tillslut bråka och stå på bakbenen och springa ifrån mig och hålla på så jag  sa till sanna att vi skulle ta av gramanen för jag vet att hon har reagerat på den förut på det sättet. Tog av den och hon gick då hur bra som helst tills jag skulle galoppera då började hon bråka igen. Inte i vänster varv men jättemycket i höger.. Tog bort nosgrimman men hon fortsatten ändå Då var det bara att göra en ordentlig halt och få tillbaka henne ordentligt och sen gick hon hur bra som helst. Efter det skulle jag trava av henne och eftersom hon var så lugn så satte jag mig ner och jobbade henne lite skänkelvikningar och mer lösgörande då jag visste att hon var varm i kroppen.. :)  Då gick hon faktiskt riktigt bra :)

Sen efter det skulle jag rida Explosiv.. Snöade fortfarande hur mycket som helst jag kände varken mina fingrar eller tår.. Skulle även rida henne på ängen men det var helt lönlöst för hon stod bara och bockade på stället och slog med frambenen och höll på haha.. Knäppa unghästen :) Gick in i paddocken i stället och då gick det mycket bättre. Det var lite svårt att rida när man inte kände sina fingrar men det gick i alla fall.. Travade henne lite över några bommar som låg i paddocken och lät henne jobba på en åtta volt över en bom för att riktigt få loss henne. Även med henne gjorde jag lite skänkelvikningar och öppnor i traven för att känna att hon var riktigt loss. Efter det var det bara lite lugn galopp som gällde :)

För er som undrar med Samantha tyvärr är hon skadad. Har antagligen gått omkull i hagen då hon har en stor knöl bak i korset som hon ömmar jättemycket men det ska vi nog snart få fixat :)


Era Kommentarer
Postat av: Stepahnie

hahha hästar nu alltså när det är kalt och så xD

stakars samantha hoppas hon blir bra : )<3

2010-01-07 @ 17:48:17

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0