Tisdag 5/1-2010

Så nu är bloggen igång igen :D

Idag var första ridturen på Treneke sen den 23 december eftersom jag har varit i Borlänge så fick dom lite vintervila :)

Tänkte att antagligen kommer hon vara överpigg så jag tar gramanen för säkerhetsskull. Även Sanna har kommit med hem nu ett tag så hon skulle rida Explosiv :) Vi tänkte att eftersom dom har stått så länge så är det bra om vi skrittar ut först en 20 minuter iaf så att dom fick skritta fram ordentligt.. Haha joo det gick ju bra kom inte ens över vägen. Min häst står på bakbenen och dampar loss och Explosiv bara bockade och höll på.. Sket i det och gick in i paddocken där gick det inte speciellt mycket bättre eller Treneke stod iaf inte på bakbenen men hon hade allvarliga damp typ.. Haha. Det sket sig fullständigt med skritten så vi började trava dom på lite halvlånga tyglar så dom bara fick jogga i sitt egna tempo och inte behöva tänka på ställning och form. Sen efter en stund så blev det lite mer seriös ridning och jag jobbade igenom Treneke. Sen skulle jag bara galoppera henne en stund i paddocken eftersom det för en gångs skulle e så mycket snö att det går att rida där fast med broddar förståss. Sen ville Sanna självklart att vi skulle galoppera dom på åkern så dom skulle få galoppera av sig lite energi. Haha det gck ju bra. Treneke på bakbenen och Explosiv bockade men sen skulle vi köra galopptävling och då kom Trenekes fullblodsgener fram. JÄVLAR va hon sprang.. Haha Explosiv fick också upp farten efter en stund :) Sen blev det bara att trava och skritta av dom :)

Värd ridtur idag asså :D

Era Kommentarer
Postat av: Stepahnie

hahaha så är rozitha mot mig också om hon inte har gått på 2 dagar typ xD

2010-01-06 @ 18:09:46

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0