Onsdag 9/6-2010

Hektisk dag idag.

Åkte till praktiken vid 9 då var det bara att göra iordning koster för att rida honom. Han fick göra mycket halter, övergångar och igånsättningar och han var faktiskt jätteduktig =)

Sen var det ut med honom och sen skulle vi bygga bana tills clear rounden i morgon. När det var gjort skulle alla lektionshästar in och det tog sin lilla tid för dom ville väl inte lämna gräset. Iaf när dom var inne var det bara att gå hela den långa vägen bort till hagen och hämta in Koster för hovslagaren skulle komma. Sen in i stallet och göra iordning en lektionsponny som jag skulle rida åt Jessica för den kunde inte gå lektioner nu för den har typ damp. Haha.. En lite c-ponny och jag som är 178cm.. haha. Hon var jättefin tills galoppen då bockade hon bara och dampade loss men tillslut gick hon också väldigt bra.. Hon fick hoppa några språng också. Ska hoppa den på clear rounden i morgon fast jag är alldeles för stor. Men vi ska se hur den beter sig. Märkte idag att man måste ha rätt mycket fart för att den ska hoppa bra. Hon kan inte alls komma nära.

Sen var det bara att fixa lite och sen åka hem, fixa lite att äta och sen iväg till mitt egna stall.. Började med att skritta ut Treneke typ 40 minuter barbacka. Hon var jätteduktig. Sen när jag kom tillbaka till stallet var det bara att borsta av henne och in med henne i boxen och sen byta häst för att skritta ut Explosiv med Elenore och Samantha.

Rörigt inlägg.. Haha men rolig dag har det varit.. Undra hur det går i morgon, Jag på en c-ponny.. Haha! =)


Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0