Fredag 12/3-2010

Skulle ju ta det lugnt med hästarna men idag kunde jag inte hålla mig.

Skrittade ut Treneke en sväng så hon fick komma ut och röra på sig och det var uppskattat. Hon var faktiskt jätteduktig, hon som inte brukar gå att rida ut på . Travade även lite i kanterna när snön har försvunnit och hon var jätteduktig :) Men sen skulle vi gå förbi en jättestor "julbock" och den skulle tydligen äta upp henne så hon blev jätterädd för den och trippade en bit men sen var de inga problem. Sen när jag skrittade hem så mötte jag polisen, dom satte på ljuset, tvärnitade, Treneke började trippa så jag hoppade av och då körde dom iväg.. haha.. Man får ju inte rida på cykelbana (A)

Sen skulle jag skritta ut Explosiv (som inte har någon hjärna). Men hon skötte sig ganska bra. Hon fick träna mycket avsaktningar, halter och ryggning. Men sen när vi kom till kossorna blev hon verkligen skiträdd och vågade inte gå förbi så jag sparkade på henne och då blev det rodeo så det visslade om det men sen slutade hon och gick förbi. Hon fick även galoppera lite i vägkanten på cykelbanan och göra mycketavsaktningar även från galopp :D

Red båda två barbacka :D


Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0