Måndag 1/3-2010

Oj oj oj.. länge sen nu. Men hästarna har vilat i helgen för jag har varit på göteborg horse show. :)

Idag blev det ridning i alla fall. Jag red Treneke i paddocken och Sanna red ut Explosiv.

Treneke skötte sig jättebra idag faktiskt.. Trodde jag inte eftersom hon har vilat i 3 dagar men hon var riktigt fin. Hon var lite stel i början och lite hängig i munnen men efter galoppen var hon jättemjuk och fin igen :) Jobbade väldigt mycket i traven idag för att hon ska känna att man kan ta det lugnt även om man är pigg. Så det blev en del skänkelvikningar och lite öppnor. Sen satte jag mig även ner i traven idag när hon kändes så lugn och fin och det gick jättebra :) Det brukar vara väldigt svårt för hon brukar bara slänga upp huvudet men nu kändes det jättebra.  Ska se om mamma kan köra till ridhuset i morgon för då blir det nog lite hoppning och lydnadshoppning :)


Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0