Tisdag 30/3-2010

Shit gårdagens ridpass tänker jag inte ens tala om. Blir så jävla trött på mig själv men idag gick det bättre =)

Började med att rida Treneke och hon skötte sig jättebra i slutet kunde jag till och med släppa helt på gramanen, har bestämt mig för att rida henne ett tag framöver på det för hon lyssnar ingenting på mig just nu. I början var hon lite spänd men sen slöppte hon riktigt fint. Travade mycket cavaletti då det var blandat med upphöjda och liggande bommar. Sen hade jag även 4 hinderstöd på långsidan som man både kunde rida slalom eller göra volter runt =)

Sen efter det skulle jag rida Explsovi. Provade hackamoret på henne idag då hennes bett är lite för långt och hon blir tjafsig i huvudet. Även hon fick trava cavaletti och hon skötte sig jättebra men hon blev väldigt tung i handen. Men men så är det väl bara vissa dagar. Nu kommer hästarna få ta det lugnt några dagar men i morgon blir det ett inlägg om hur min och Trenekes resa har varit från det att jag köpte henne tills idag. =)

Gamla ponnyn Chanel

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0