Tisdag 9/3-2010

Idag var det ju hoppträning :D

Idag var det mycket lydnad och svåra linjer på träningen.

Treneke skötte sig faktiskt mycket bättre än vad jag trodde och jag kände att jag var mycket mer koncentrerad än förra vecka. När vi red fram var hon lite stel och hade sina små damp (som alltid nästan) men sen när vi hade galopperat och gjort övningar som gör att dom blir riktigt smidiga i kroppen blev hon verkligen jättefin. Vi skulle hoppa en typ "kombination" men det var först studs (två stycken), 1 galoppsprång, räcke sen tre meter efter låg en bom som gjorde att dom inte bara kunde kasta sig över hindret, vilket Treneke gjorde så en gång blev jag riktigt sur på henne för hon lyssnade verkligen ingenting så jag gjorde halt mellan studsen och räcket och det var inte hon berädd på så hon la en tvärnit så jag sträckte hela ena sidan på ryggen.. Inte skoj men det är smällar man får ta ;) Men efter det skötte hon sig faktiskt riktigt bra.. Det kanske börjar släppa nu? :D

Eftersom jag i stort sett inte rider Explosiv just nu kommer det inte skrivas så mycket om henne utan lite mer om Treneke. Men hon rids av Sanna och vi brukar rida nästan exakt samma övningar :) Samantha är fortfarande i igångsättning :)



Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0