Onsdag 10/11-2010

Ridit 5 hästar idag så nu är man lite mör i kroppen faktiskt =)

Började med D (han som är 3 år) och det gick jättebra faktiskt =) Han skötte sig idag med =)

Efter det red jag A och det gick mindre bra.. Hon var väldigt fin att rida förutom att hon var tung i handen idag och hon vågade inte gå på ena långsidan.. Haha :S jaja hon har sina dampdagar men annars kändes hon riktigt fin idag också =) Ska bara skritta ut henne imorgon =)

När jag kom hem åkte jag direkt till stallet och red Treneke hon det gick sådär.. Fick rida på ängen och hon gillar inte halt underlag (självklart var alla broddade runt om) så hon hängde lite i ena tygeln och blev väldigt trött så red bara för att hon skulle få göra av med energi i snön.. Krävde inte så mycket.

Efter det red jag Samantha och det gick jättebra tills jag skulle galoppera då blev hon så sjukt pigg så jag orkade knappt hålla henne.. Krävde ingenting i galoppen förutom att jag skulle kunna stanna och sen fick hon något frispel och brallade iväg så jag höll på att åka av flera gånger.. haha

Efter det red jag Explosiv och det gick bra förutom att hon var helt monster pigg.. Helt tokig verkligen.. Så fort man tryckte på henne så bockade hon och så fort man bromsade så antingen så sprang hon ännu fortare eller så saktade hon ner tempot och fick frispel.. haha.. Dessa hästar.. Lite vinterkänslor kanske?

Kan säga att jag är fruktansvärt glad att alla hästar var uppbetslade idag och att det var skydd runt om och boots runt om..

Härliga vinterbilder från i vintras:



Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0