Måndag 13/9-2010

Förlåt att jag inte skrev igår men hästarna fick vila för jag var på 4 års championat med min praktik =) gick faktiskt jättebra =)

Idag började jag med att skritta ut J och det gick bra =)

Sen efter de skulle jag rida A och det gick inte alls bra idag :S Hon var inte alls framme för skänkeln, lyssnade inte alls när jag ville att hon skulle ställa igenom sig och jag fick knappt inte ta i munnen på henne idag.. Tror jag vet vad det beror på men jag är inte säker. Men min praktikhandledare ska vara med imorgon och så får vi se hur det går!!

Sen när jag kom hem åkte jag direkt till stallet och red Treneke. Red henne på ängen idag för att hon inte skulle kunna ta stöd av staketet. Det var första gången sedan massagen som jag red henne och shiiiit va fint hon gick (= Hon  brukar inte gå att rida på ängen för hon brukar bli helt tokig men idag var hon hur fin som helst och hon lyssnade verkligen på allting jag sa till henne att göra =) Sen skulle hon bara få galoppera lite kravlöst så hon fick bara galoppera på hela ängen typ runt hela och någon volt här och där och det gick skitbra..! Speciellt i galoppen brukar hon bli spänd och jobbig men hon var såå fin! sen fick hon dra på en raksträcka bara för sko skull.. Synd att ingen filmade idag!

Får fixa film från när jag rider henne hemma någon dag så ni får se hur hon är i rörelse hemma =)


Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0