1 riden

Så hemma igen!
Idag har jag faktiskt bara ridit 1 häst då dom andra skulle vila. Det blev Ipswich som reds idag igen och nu ska hon få vila i två dagar.

Började med att longera henne lite i paddocken för att senare hoppa upp. Hon var ganska spänd i början för det var 3 andra hästar i paddocken men hon gjorde inget dumt. Skrittade henne lite på lina. Var ju sagt att vi skulle skrittat henne utan lina idag men eftersom att hon var så spänd så skrittade jag henne lite på lina först till hon slappnade av och sen släppte vi henne. Travade runt lite och hon var lite rädd på ena kortsidan för det står hinder utanför paddocken men hon skötte sig jättebra. Travade kanske i 10 minuter och sen tyckte jag att det räckte =)
Fick en fråga för ett tag sedan om vad jag rider på för bett och nosgrimma.!
Treneke går med ett dyon the difference träns med ett kimblewick i dressyren och i hoppningen varvar jag mellan det och en annan kombination som består av ett rakt gummibett och ett hackamore!
Explosiv går på tredelat och engelsk nosgrimma eller med Trenekes dyon träns med kimblewick i dressyren och i hoppningen har hon ett kombinationsbett.
Ipswich har ett tredelat med remontnosgrimma.. =)
Samantha har ett tredelat i dressyren med antingen remont eller achennosgrimma och i hoppnignen har hon antingen hackamore eller kimblewick =)
Försöker ofta att variera bett både för hästens mun och känslighet. Nästan alltid när jag skrittar ut så har jag hackamoret och även ibland i dressyren för att hästarnas munnar ska få vila! :D
Tänkte att jag någon dag ska skriva ett inlägg om varje häst. Eller om jag skriver dom var för sig och lägger upp en varje dag! Från när vi fick dom tills nu, vad dom hade gjort innan och vad dom gör nu =)

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0