Explosiv

Här kommer inlägget som jag har lovat!
Explosiv (Siv)

Det hela började år 2008 då mamma hade sagt till Sanna att om vi hittar en bra unghäst så ska vi köpa den.
Jag satt uppe och kollade på annonser och mamma satt nere.. Precis när jag kommer till mamma och säger jag har hittat en häst så säger hon jag med, jag säger då att det enda kruxet är att hon står i Tyskland och då säger mamma om det är en fux så tittar vi på samma häst!
Vi bestämde oss först efter många samtal och skit ner till Tyskland om att vi skulle åka och provrida men efter många om och men så bestämde vi oss för att inte göra det. Siv var då 4 år.. Vi såg filmer och bilder, pratade med en tjej som hade sett henne, fick röntgenbilder, ALLTING.. Precis när vi har bestämt att vi ska ta hem henne så blev hon halt och vi fick börja titta på andra hästar från samma ställe men ingen föll oss i smaken så när hon blev haltfri så sa vi att nu ska vi ha henne.! Vi såg att hon var brännmärkt och fick då höra att hon var intagen i Hannovers hoppavelsprogram!
När vi fick hem henne såg hon inte riktigt ut som när vi såg henne på bild, hon var mager, omusklad, ranglig och hade lång päls.. Hon såg ut som en åsna med lång päls ungefär :D
När vi köpte henne hade hon inte gjort NÅGONTING i stort sett och vi har utbildat henne tillsammans jag och Sanna. Det är Sannas häst som ni kanske förstår men det är jag som rider henne mestadels hemme eftersom Sanna pluggar och inte har någon möjlighet att ha henne hos sig och så tävlar jag henne lite och Sanna tävlar henne mest!
Hon hade inte gjort någonting när vi fick henne förutom varit riden i alla gångarter och löshoppad.. Så vi fick börja helt från grunden då hon var riden väldigt mycket på "tyskarnas" vis alltså mycket bogar och liten rumpa.. Vi började hoppa lite smått och det gick bra. Från sin första clear round på 70 - placering i 130 på 3 år!
Hon är ganska brötig och dryg att jobba med vissa dagar men när hon väl går så är hon så himla mysig :) Fina skrutt!
Har tyvärr nästan inga nya bilder på henne, ska få dom av en kompis snart men här kommer några så kommer resten en annan dag :D
Precis fått henne härTypiskt Sanna och Siv
Som sagt så kommer det ridbilder på Siv någon dag.. Detta är bara "vanliga" bilder!

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0