Ipswich

Ipswich

Den första hästen som jag väljer att skriva om är min nyaste häst Ipswich.

 

Hon är ett treårigt sto efter Robin des bruyeres och ca 170cm i mankhöjd.  Jag har bara haft Ipp som hon också kallas i ca 6 veckor vilket inte alls är lång tid.

När jag köpte henne hade hon enbart löshoppats men ingenting annat. Inte hanterad eller någonting.

På dom här veckorna som jag har haft henne har hon gått från INGENTING till att kunna ridas på i skritt och trav. Hon är nu båda sadel och tränsvan, tömkörd, longerad, mer löshoppad och riden på. Hon kan lyfta alla 4 hovarna, van med att ha senskydd och jag har tvättat hela henne flera gånger.

 

Hon är en extremt lugn och mysig häst. Hon är väldigt trevlig och vill verkligen göra rätt hela tiden. Hon stressar inte upp sig så lätt och hon är fruktansvärt lättlärd!

 

Har inte så mycket mer att skriva om henne än men det är en häst som jag verkligen hoppas mycket på i framtiden!

Detta är filmen från igår när vi travar för andra gången och nu kommer lite bilder.. Har dock inte så många ÄN!
Det kommer att komma fler bilder på henne om ett tag..!

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0