Samantha

Här kommer antagligen sista inlägget i bloggen.. Iaf öppet!
Inlägget om Samantha som jag har lovat!
Samantha är 15 år och den hästen som vi ägt längst. Vi köpte henne av våran dåvarande dressyrtränare år 2004.
Sanna har tävlat upp till 125 med henne och jag har endast startat 110 och dressyr. Hon har även startat fälttävlan!
Samantha är den häst som vi har haft roligast med, Sanna vann granithoppet meetingpris, jag vann steghoppet, i stort sett 40% av alla mina rosetter är med Samantha och jag kan tänka mig att nästan 60% av Sannas är det.
Samantha är väldigt pigg och ganska svårriden även om man inte kan tro det men hon är verkligen en helt underbar häst med en helt underbar personlighet.. Tyvärr har hon lite dåligt självförtroende och är inte så stor och når därför inte över på distanser på högre höjder men hoppa enstaka hinder högt . DET kan hon!
Detta är verkligen en häst man kan kalla allround häst.. Gå ut och hoppa 90,100,110 och man vinner ALLT verkligen ALLT! Starta fälttävlan, du har en placering, starta dressyr, du placerar dig.. Det är bara så..
Hon hade tyvärr ganska otur förra året tror jag det var och var ganska mycket dålig och hamnade TYVÄRR lite i skymmundan men vi jobbar med henne exakt som på samma sätt som med dom andra hästarna vi har..
Tyvörr blir detta ett ganska tråkigt inlägg om Samantha då jag har så mycket minnen med henne men tyvärr mycket jag inte kommer ihåg då det är Sannas häst och jag bara hjälper henne nu när hon inte bor hemma och red henne några gånger när jag var yngre.. När man har vunnit hennes förtroende så släpper hon en inte i första taget!
Ut och skritta barbacka, rid ut barbacka, rejsa över en äng, hoppa 140 hinder, slipa på piruetterna i dressyr, hoppa skogshinder, stå och mys.. Allt går att göra med denna hästen!
Har tyvärr inte så mycket bilder på henne heller då datan är rensad..
Har tyvärr bara dom här just nu..

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0