Onsdag 9/2-2011

Fullspäckad dag..

En tjej hjälpte till att göra dom sakerna jag egentligen skulle gjort idag så jag behövde bara rida..! TACK <3

Började iaf med J och hon var jättefin. Något trög och trött i bakbenen men hon fick galoppera lite bommar och sånt =)

Efter det red jag D och han fick hoppa idag. Första gången vi hoppar lite "högre" med honom men han hoppade faktiskt 85cm ! Fantastiskt.. Han är 4 år och hoppad typ 6 gånger med ryttare kanske.. Jätteduktigt =)

Efter det red jag P lite och det är andra gången jag rider henne så jag är nöjd men även hon fick hoppa lite fast första gången med ryttare och hon var lite mesig men sen hoppade hon jättebra!

Precis efter det kom sadelmakaren tillbaka med J och Samanthas sadel så då var det bara att hoppa upp på J och rida henne lite med sadel för att han skulle se hur den låg. Sen kom mamma med Samantha så då fick jag hoppa upp och rida henne lite också. Sen tänkte jag att när hon ändå är borta i manegen så rider jag ett ordentligt pass, hon skulle egentligen vilat idag) och hon var fin.. Någon dum i galoppen men det släppte efter en stund. Även hon fick hoppa lite och hoppade typ ett räcke på typ 90 några gånger =)

Sen var det direkt att göra iordning henne för att ta in A och markarbetsträna henne och hon var JÄTTEFIN idag.. Vi ska åka på Pay and Jump med henne på söndag för första gången  =)

Sen göra iordning henne och sen ta in och rida Treneke och det gick bra. Joggade henne bara lite barbacka efter behandlingen =)

Åka hem, fixa klart stallet och sen vidare hem och äta.. Direkt upp till stallet igen för att åka på hoppträning med Explosiv. Jobbade mycket med att korta och länga och att rida så lite med handen som möjligt och hon var riktigt fin idag så det var roligt =)

Imorgon har jag minst 3 och max 5 hästar att rida =)


Gammal bild på Explosiv! <3

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0