Söndag 20/2-2011

Tävling idag som sagt och det började verkligen apdåligt i morse.. Vi hade beräknat att vi skulle åka vid 7 senast från andra stallet så vi inte skulle behöva stressa..

När vi ska åka från vårat stall så är det en liten uppförsbacke och den var full med is så mamma sa att vi skulle lasta uppe på krönet ..Mamma körde men kom inte upp hela vägen så transporten åkte ner i ett dike.. Sen fick vi puttat upp den och backat till bilen igen och tagit mer fart vad händer? joo vi kom inte upp igen så då gled vi ner i diket igen med både bil och transport .. då kopplade vi loss transporten men fick inte upp bilen.. Så sa jag till mamma att vi skiter i detta  men eftersom man har en så envis mamma så ringde hon en kompis så vi kom upp tillslut.. Kom upp och kom iväg och skulle hämta Treneke . Skulle ge henne kraft innan men självklart hade den frusit eftersom hon äter blötlagd mat.. TYPISKT.. Aja fick iaf lastat henne och åkt ner. Kommer till seketariatet och inser att jag är jättesen. Springer bort till transporten, slänger ut Treneke, kastar på sakerna och så iväg. (Det var 115 så behövde inte veterinärbesikta, gör de bara från 120 och uppåt ) .. Rider fram henne och hon gick jättebra.. Något stark men 1 pet.
Inte nog med det. När jag gjorde iordning Explosiv för 125 råkade hon sparka mig i huvudet. Sån tur är hade jag hjälm på mig..

Sen fick hon även 1 pet i 125 också för jag fick inte ihop henne ordentligt. Men hon kändes riktigt bra båda rundorna .. Banorna var svåra, korta svängar, korta distanser och hindrerna kom nära varandra.

Även Explosiv fick 1 pet i varje men även hon var jätteduktig och jag är jättenöjd med båda hästarna. I brådrasket glömde jag kameran i stallet också.. Typiskt!!


Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0