Måndag 10/1-2011

4 Hästar ridna och 1 longerad idag!!

Började med att longera A och hon var pigg :O men såg ingen hälta på henne  så imorgon ska jag skritta och trava henne lite på rakt spår igen.. Roligt roligt.. Har faktiskt saknat det en del! Ska prova att rida med bomull i öronen för det har jag på Treneke och hon blir en helt annan häst när man har det i och dom är ganska lika så jag ska prova =)

Efter det red jag J och hon är under igångsättning och henne ska jag börja rida 3 gånger i veckan nu så får vi se hur länge jag ska rida henne men även hon var riktigt duktig även om hon har sina ideér för sig som alla hästar jag rider :D

Efter det red jag T och han var sjukt pigg.. Haha han kan typ inte vara pigg men idag var han det men han skötte sig riktigt bra och även han var jättefin..

Åkte hem och åt och sen vidare till vårat stall där jag bara red två, skulle ridit D och Samantha också men det blev inte så för det var mörkt och orkade verkligen inte men jag red iaf Treneke först på ängen och hon var MYCKET finare idag än igår. Lite fjollig när hon ska fatta vänstergalopp men annars är hon hur fin som helst. Jätteroligt verkligen.

Efter det red jag Explosiv och hon var också väldigt fin idag. Något stark och lite stel men det var lite halt så det kan ha varit därför och det var mörkt men hon skötte sig utmärkt =)

Fick tillbaka min sadel igår och Treneke och Explosiv ska till tandläkaren på onsdag så nu kan man snart börja rida ordentligt igen =)

Det känns som att det verkligen flyter på med allting just nu och hästarna går så sjukt bra.. Roligt..

Imorgon ska jag som sagt rida A, T, J, D, gå promenad med Treneke och Explosiv och eventuellt rida Samantha =) Mina tygelstopp har kommit nu också så ska åka och hämta dom någon dag :D


Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0