Måndag 24/1-2011

Har precis kommit hem från stallet och har varit i stallet sedan 8 imorse.. Förutom att jag var hemma en kvart och åt..


Började med D idag och han skötte sig bra =) Något stel i vänstervarv men annars jättefin =)

Efter det red jag J och hon var jättedum i början men sen tog jag av sadeln och då blev hon en helt annan häst.. Slutade ställa sig. Bråkade ingenting och gick jättefint.. Så henne blir det att rida barbacka ett tag!! :D

Sen skulle jag rida A i manegen men Linda var snäll och skrittade ut med mig istället =) så jag bad henne ta T som jag egentligen skulle ridit.. Men vi skrittade ut och det gick ganska bra.. Hon ställde sig några gånger men sen slutade hon och när vi kom tillbaka red jag henne i manegen en stund.. Hon bråkade en del i början men sen slutade hon och blev jättefin! Hon fick hoppa några språng också och det tyckte hon var roligt =)

När jag var klar med henne red jag Treneke och hon gick ganska bra.. jag skulle prova hoppa henne så jag red henne på "hoppbettet" och hon kan inte gå dressyr på de så jag joggade henne bara varm typ och sen hoppade jag henne.. Hon drog sig lite till vänster fortfarande men inte alls som förut och inte i varje språng så de kändes skönt.. Våran kranius sakral terepeft ska komma och kolla igen men mamma pratade med en veterinär hon kände och han trodde att de kunde vara så att hon bara var lite svagare i ryggen på den sidan.. men det ska nog fixa sig =)

Åkte hem och åt snabbt.. Sen åkte jag upp till stallet och gjorde allting där, mockade, vatten, krafft, hö, sopning.. Jaa allt som man ska helt enkelt.. Haha

Efter det gick jag en promenad med H som vi har hemma just nu för hon är halt men så att hon fick röra sig lite.

Sen skrittade jag och travade ut Samantha på hackamoret och hon var SJUKT pigg.. Fullt ös medvetslös.

Efter det skulle jag skritta och trava ut Explosiv och det tog 5 minuter att ens komma från gårdsplanen då hon var riktigt pigg. men sen lugnade hon ner sig och skötte sig jättebra.. Så idag har det varit stallet i ca 12 timmar.. haha

Gammal bild på Explosiv!

hoppbettet :DSommarbilder på Treneke <3

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0