Onsdag 12/1-2011

Sen kväll idag också och jag har ridit 6 hästar =)

Började med J och hon var jättefin idag.. Hon bråkade lite men hon var riktigt fin idag =) Skrittade och travade bara..

Efter det så red jag A och hon var pigg idag haha men även hon skrittade och travade bara men hon bråkade lite..

När jag kom hem så började jag med D och han var jätteduktigt. Han var riktigt fin idag på det tredelade men han var ganska pigg och ganska trött efter att ha pulsat i snön.. Haha

Sen red jag Treneke och hon var inte så rolig idag. Red henne med sadel för första gången på typ 6 veckor och hon var inte rolig.. Hon var spänd och hängde i handen. haha men dom har ju sina dagar dom också..

Åkte hem och åt och sen åkte jag tillbaka till stallet och medans mamma skrittade fram Samantha red jag Explosiv barbacka och det gick jättebra!!

Efter det red jag även Samantha barbacka.. Hon var jättefin i skritt och trav men hon bockade bara i galoppen.. haha hon var pigg..

Som ni har märkt så rider jag mycket barbacka just för att komma hästen närmare och för att dom ska slippa tryck och jag tycker att dom har musklat på sig även fast jag har ridit barbacka men dom trivs med det och jag tycker det är mysigt så då kan jag likaväl göra det =)
Minibildbomb på Explosiv barbacka = )

En tjej har frågat mig om vad hästarna äter och detta äter dom på vintern:

Treneke morgon: 1 kilo hippo grow alfa, 2 stora nävar strålucern och 1 kilo hö om hon står inne och typ 4 om hon är ute.. Hon äter inte hö inne därför får hon inte mer.

Lunch: 5-6 kilo hö. Vi har en binge ute så dom får så mycket det bara går.

Kväll:
1 kilo och lite till hippo grow alfa, typ 12 stora nävar lucern och 10 kilo hö.



Samantha morgon:
0,25kilo krafft grund, 1 näve lucern och 2 kilo hö, om hon står inne. Annars fri tillgång.

Lunch: 5-6 kilo hö

Kväll:
0,25 kilo krafft grund, 3 nävar lucern och 4 kilo hö.


Explosiv morgon:
0,75 kilo hippo grow alfa, 2 nävar lucern och 3 kilo hö inne annars fri tillgång.

Lunch: 5-6 kilo hö

Kväll:
0,75 kilo hippo grow alfa, typ 12 stora nävar lucern och 8 kilo hö.


Som ni märker så äter Treneke och Explosiv mycket mer mat än Samantha för Samantha är mindre och hon blir tjockare mycket lättare och eftersom Treneke och Explosiv har så lätt för att gå ner i vikt så får dom äta så mycket mat för att kunna hålla vikten!



När min data är lagad så lovar jag att det kommer bilder på Samantha också.. Använder mammas data nu och där finns det inga bilder!!

Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0