Söndag 30/1-2011

Det har redan gått en månad på nya året :O Helt sjukt.. Jaja

Åkte upp till hästarna och släppte ut dom och mockade en box och sen vidare till Treneke  =)

Mockade och gjorde allting där, sen red jag A han jag har tills på tisdag.. Han var jättekonstig idag, jättespänd, springig och rädd för allt men sen på slutet gick det bättre =)

Efter det skrittade jag bara Z en stund i manegen.

Efter det red jag Treneke och jag tänkte att jag skulle skritta ut henne idag men så var de en tjej som byggde upp 4 hinder på en volt, "varje kvart". Så jag tänkte att nej det där ska hon få hoppa för jag orkar aldrig bygga fram.. haha
Iaf red ju med sadel för första gången på länge och i traven var hon riktigt fin förutom att hon inte ville göra förvända slutor men hon puttade inte över mig idag. Sen i galoppen så blev hon skitjobbig och stark så jag tränade galopp, halt, galopp, halt, några gånger och sen gick de bättre men inte bra.. Sen när jag började hoppa blev hon monsterpigg och kastade sig åt alla håll och helt tokig. Jag kunde inte hoppa varje hinder för det blev för trångt men jag hoppade 1 volt runt nästa, hoppade nästa och så fortsatte det så. Sen på slutet blev hon såå fin.. Det verkligen släppte i galoppen så imorgon ska hon få skritta ut! Välförtjänt = ) Hindrerna låg bara på sockerbitar så dom var absolut inte höga.. Ibland bytte jag hinder att hoppa och göra volt på .. Det går tydligen inte att ladda upp bilder just nu så kan tyvärr inte visa..

Aja efter det åkte jag hem och red ut Explosiv i det underbara vädret =)

Snart blir det mat och efter det blir det tävlingsryttarmöte =)






Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0