Måndag 21/3-2011

Shiit händesefull dag kan man väl lugnt påstå..
Lite saker som jag inte vill ta upp här dock :D


Började med att jag skulle skritta ut A med en kompis och hennes häst.. Så skulle jag longera henne innan för att hon skulle bli av med lite energi.. Det gick jättebra men sen när jag hade hoppat upp och skrittade ut på gårdsplan så ställde hon sig RÄTT upp typ 7 gånger så jag sa att vi skiter i att rida ut.. Hoppade av och longerade henne en stund i manegen, ganska mycket inspänd och lät henne springa.. Sen hoppade jag upp och istället för att ha gramanen i handen så satt den mellan frambenen, genom bettringarna och tillbaka till sadelgjorden.. Den satt löst och gjorde ingen nytta förutom när hon försökte ställa sig för då tog den stopp och hon kom inte upp.. Ska rida henne ett tag såhär så får vi se om de hjälper  =)

Efter det red jag M för D vilar nu.. =) Hon gick jättebra faktiskt. Har ju inte ridit henne så mycket så jag är jättenöjd för hon skötte sig jättebra =)

Sen hade jag möte..

Efter det red jag J och hon skötte sig ganska bra. Något dum i vänstergaloppen men annars var det ingenting faktiskt..

När jag var klar med henne red jag Samantha.. Hade gramanen på men behövde inte använda den i skritt och trav utan i galoppen för hon måste verkligen jobba med baken i galoppen för hon måste bygga muskler..

Imorgon ska jag rida M, A, Treneke och Explosiv på morgonen.. Sen ska jag markarbetsträna J och Samantha på kvällen =)


Era Kommentarer

Lämna ditt spår här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0